Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Identifikace preferencí při nákupu v e-shopu

Identifikace preferencí při nákupu v e-shopu

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marie Nápravníková
Šetření:16. 03. 2018 - 02. 04. 2018
Počet respondentů:68
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.63
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:50
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 

Vážení respondenti,

děkuji Vám za vyplnění dotazníku. Data, získaná s Vaší pomocí, využiji pro účely mé bakalářské práce. Otázky dotazníku jsou zaměřeny především na identifikaci preferencí při nákupu na interntu. Dotazník by neměl trvat déle než 5 minut, je anonymní a veřejný. 

Všem účastníkům předem moc děkuji.

Marie Nápravníková

Odpovědi respondentů

1. Máte zkušenost s nákupem na eshopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano68100 %100 %  

Graf

2. Při reklamaci či vrácení zboží zakoupeného na e-shopu preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odnést zboží na pobočku či sběrné místo4667,65 %67,65 %  
Poslat poštou2232,35 %32,35 %  

Graf

3. Při platbě nákupu na e-shopu preferujete:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

4. Při oslovení e-shopem, například u sloganů, při uvítání na e-shopu či komunikace preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vykání a profesionální přístup5276,47 %76,47 %  
Tykání a osobní přístup1623,53 %23,53 %  

Graf

5. Pokud Vás je Vám při vstupu na eshop nabídnuta sleva 100Kč na první nákup za registraci emailu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neregistruji se3450 %50 %  
Registruji se3450 %50 %  

Graf

6. Jaké využíváte srovnávače cen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Heureka.cz5175 %75 %  
Srovnávače nepoužívám913,24 %13,24 %  
Zbozi.cz45,88 %5,88 %  
Všechny11,47 %1,47 %  
Dnes už srovnávače nepoužívám, protože Vám neporovnají ceny z opravdu všech eshopů.11,47 %1,47 %  
Porovnání si to sám 11,47 %1,47 %  
Heureka i Zbozi11,47 %1,47 %  

Graf

7. Jaké služby, možnosti a nabídky by měl internetový obchod poskytovat všem zákazníkům?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

8. Při vstupu do věrnostního programu e-shopu (registrace emailu) očekáváte:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

9. Co dalšího by Vám měl e-shop nabídnout pro naplnění Vašeho očekávání?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

_

- precizní zabalení - fakturace

?

.

.

.

bezproblémové všechno

dobré ceny

dobrou komunikaci

dobrou, rychlou komunikaci

Doprava zdarma

Doprava zdarma za cokoliv

dopravu zdarma

Hodnocení výrobku uživateli, historie dotazů k výrobku

Krásně a přehledně zpracované webové stránky e-shopu.

Kvalitně zabalené zakázky

kvalitní popis produktů

kvalitní služby, veškeré informace o cenách platby a dodání, kontakty, možnosti reklamace atd.

Kvalitní zboží za rozumnou cenu

Levnejsi doprava pri nakupu malych veci do 100Kc.

Levnější ceny oproti kamenným obchodům

mně bude stačit, když mě nebude spamovat bez mého svolení.

Možnost porovnávání parametrů více produktů vedle sebe jako na Alza

Možnost výběru přepravní společnosti

možnost vyzkoušení zdarma na pobočce ještě před platbou (oblečení)

několik možností dodání (nejen česká pošta)

Neobtěžovat informacemi a nabídkami, o které nemám zájem.

netušim

nevím

nevím

nevim

Nevim

nevím

Nevim

Nevím.

Nic

Nic

nic jiného mne nenapadá

Nic z toho co bolo spomenute v otazkach si nemyslim ze by eshop mal.. Ale potesi cokolvek z toho, a cokolvek dalsie navyse.

plný sklad, široká nabídka

Poštovné zdarma pro věrné zákazníky. To by bylo super!

Prodat mi zboží.

Profesionální a férový přístup. Neobtěžovat nevyváženým množstvím zasílaných nabídek.

Přehledné kategorie, možnost nakoupit více věcí bez toho, abych po nákupu každé věci byla přesměrována do nákupního košíku

přehlednost, jednoduchost

Přiměřenou cenu za dopravu a hlavně využití dopravy přes Zásilkovnu, Uloženku a podobně aby bylo poštovné co nejnižší, dále okamžitou platbu, aby odeslání zboží bylo co nejrychlejší, pak není třeba příplatek za expresní doručení, v dnešní době je doručení dost rychlé, většinou do 24 hodin. Často se mi stává, že některé zboží je označeno jako "skladem" a při tom leží někde na lodi v Hamburku a čekám další 3 týdny, podle mě by majitelé měli mít povinnost, ze zákona, toto aktualizovat

Reklamace - uhradit poštovné za zboží, které odesílám zpět. Nebo.. Rovnou v emailu poslat štítek s číslem zásilky a předvyplněnými údaji. Je to tak rychlejší a obě strany tak mohou kontrolovat zásilku, kde se momentálně vyskytuje.

různé druhy dopravy-abych si mohla vybrat hlavně cenově

rychle dodani

Rychlé dodání, vrácenízboží

Rychle reseni reklamaci, pripadne vymenu zbozi.

sehnat i nemožné

Skvela komunikace ( napriklad zakaznicke podpory), pravidelne info o trasovani zasilky

Sleva za věrnost Možnost bezplatného vrácení

Slevy

slevy stálým zákazníkům

Souteže

Standardní podmínky - možnost zavolat s problémem, vrátit zboží. ...

širokou nabídku zboží, přehledné webové stránky

třeba nějaký dárek při nákupu za vysokou cenu

Včasné doručení

velké množství odběrných míst

Vrácení zboží do x dnů zdarma s vrácením peněz.

Vstřícný přístup

Vyřizovat poctivě reklamace a neprodavat jen levne smejdy

Vysvětlení, jak probíhá reklamace, bez nutnosti kontaktování zákaznické linky.

ŽÁDNÉ věrností programy!! Jen to obtěžuje!!! Výdy porovnávám zbnoží napříš e-shopy a věrný žádnému z nich nejsem a nebudu!!!!! A taky neotravujte na sociálních sítích!

10. Jaké komunikační kanály sledujete?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

11. Máte profil na některé ze sociálních sítí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano.otázka č. 12, Ne.otázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano.6291,18 %91,18 %  
Ne.68,82 %8,82 %  

Graf

12. Kterou ze sociálních sítí preferujete (navštěvujete nejčastěji)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook4572,58 %66,18 %  
Instagram1016,13 %14,71 %  
Twitter23,23 %2,94 %  
tumblr11,61 %1,47 %  
youtube11,61 %1,47 %  
Chtela bych zakliknoit vse...11,61 %1,47 %  
LinkedIn11,61 %1,47 %  
G+11,61 %1,47 %  

Graf

13. Jak často navštěvujete svůj profil na sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den4877,42 %70,59 %  
1 - 3 krát týdně1016,13 %14,71 %  
1 - 3 krát měsíčně46,45 %5,88 %  

Graf

14. Bylo by pro Vás motivací sledovat profil obchodníka na sociální síti, pokud by tam inzeroval slevové či bonusové akce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3556,45 %51,47 %  
Ne2743,55 %39,71 %  

Graf

15. Jak vnímáte pokud podnik, komunikuje a prezentuje se přes sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vnímám to pozitivně. Je to snaha podniku být blíže svým zákazníkům.4267,74 %61,76 %  
Nijak to nevnímám (na sítích nejsem nebo či nemám zájem o tento způsob oslovení)1320,97 %19,12 %  
Vnímám to spíše negativně.711,29 %10,29 %  

Graf

16. Do které kategorie v současné době spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec3247,06 %47,06 %  
Student2435,29 %35,29 %  
Podnikatel57,35 %7,35 %  
Důchodce45,88 %5,88 %  
Na mateřské34,41 %4,41 %  

Graf

17. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4363,24 %63,24 %  
Muž2536,76 %36,76 %  

Graf

18. Věková skupina:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 35 let4363,24 %63,24 %  
Do 20 let913,24 %13,24 %  
36 – 45 let811,76 %11,76 %  
46 – 60 let811,76 %11,76 %  

Graf

19. Příjmová skupina:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 10 000Kč1623,53 %23,53 %  
20 000Kč – 30 000Kč1420,59 %20,59 %  
10 000Kč – 20 000Kč1420,59 %20,59 %  
40 000Kč a více1014,71 %14,71 %  
nepřeji si uvádět913,24 %13,24 %  
30 000Kč – 40 000Kč57,35 %7,35 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Při vstupu do věrnostního programu e-shopu (registrace emailu) očekáváte:

  • odpověď Slevové kupóny=Souhlasím:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dárky k nákupům=Souhlasím na otázku 7. Jaké služby, možnosti a nabídky by měl internetový obchod poskytovat všem zákazníkům?

14. Bylo by pro Vás motivací sledovat profil obchodníka na sociální síti, pokud by tam inzeroval slevové či bonusové akce?

  • odpověď Ne:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nijak to nevnímám (na sítích nejsem nebo či nemám zájem o tento způsob oslovení) na otázku 15. Jak vnímáte pokud podnik, komunikuje a prezentuje se přes sociální sítě?

15. Jak vnímáte pokud podnik, komunikuje a prezentuje se přes sociální sítě?

  • odpověď Vnímám to pozitivně. Je to snaha podniku být blíže svým zákazníkům.:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 14. Bylo by pro Vás motivací sledovat profil obchodníka na sociální síti, pokud by tam inzeroval slevové či bonusové akce?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte zkušenost s nákupem na eshopu?

2. Při reklamaci či vrácení zboží zakoupeného na e-shopu preferujete:

3. Při platbě nákupu na e-shopu preferujete:

4. Při oslovení e-shopem, například u sloganů, při uvítání na e-shopu či komunikace preferujete:

5. Pokud Vás je Vám při vstupu na eshop nabídnuta sleva 100Kč na první nákup za registraci emailu:

6. Jaké využíváte srovnávače cen?

7. Jaké služby, možnosti a nabídky by měl internetový obchod poskytovat všem zákazníkům?

8. Při vstupu do věrnostního programu e-shopu (registrace emailu) očekáváte:

10. Jaké komunikační kanály sledujete?

11. Máte profil na některé ze sociálních sítí?

12. Kterou ze sociálních sítí preferujete (navštěvujete nejčastěji)?

13. Jak často navštěvujete svůj profil na sociální síti?

14. Bylo by pro Vás motivací sledovat profil obchodníka na sociální síti, pokud by tam inzeroval slevové či bonusové akce?

15. Jak vnímáte pokud podnik, komunikuje a prezentuje se přes sociální sítě?

16. Do které kategorie v současné době spadáte?

17. Jste:

18. Věková skupina:

19. Příjmová skupina:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte zkušenost s nákupem na eshopu?

2. Při reklamaci či vrácení zboží zakoupeného na e-shopu preferujete:

3. Při platbě nákupu na e-shopu preferujete:

4. Při oslovení e-shopem, například u sloganů, při uvítání na e-shopu či komunikace preferujete:

5. Pokud Vás je Vám při vstupu na eshop nabídnuta sleva 100Kč na první nákup za registraci emailu:

6. Jaké využíváte srovnávače cen?

7. Jaké služby, možnosti a nabídky by měl internetový obchod poskytovat všem zákazníkům?

8. Při vstupu do věrnostního programu e-shopu (registrace emailu) očekáváte:

10. Jaké komunikační kanály sledujete?

11. Máte profil na některé ze sociálních sítí?

12. Kterou ze sociálních sítí preferujete (navštěvujete nejčastěji)?

13. Jak často navštěvujete svůj profil na sociální síti?

14. Bylo by pro Vás motivací sledovat profil obchodníka na sociální síti, pokud by tam inzeroval slevové či bonusové akce?

15. Jak vnímáte pokud podnik, komunikuje a prezentuje se přes sociální sítě?

16. Do které kategorie v současné době spadáte?

17. Jste:

18. Věková skupina:

19. Příjmová skupina:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Nápravníková, M.Identifikace preferencí při nákupu v e-shopu (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://identifikace-preferenci-pri.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.