Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Identifikace preferencí při nákupu v e-shopu
Identifikace preferencí při nákupu v e-shopu
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Marie Nápravníková |
---|---|
Šetření: | 16. 03. 2018 - 02. 04. 2018 |
Počet respondentů: | 68 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 18.63 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 69,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:50 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
děkuji Vám za vyplnění dotazníku. Data, získaná s Vaší pomocí, využiji pro účely mé bakalářské práce. Otázky dotazníku jsou zaměřeny především na identifikaci preferencí při nákupu na interntu. Dotazník by neměl trvat déle než 5 minut, je anonymní a veřejný.
Všem účastníkům předem moc děkuji.
Marie Nápravníková
Odpovědi respondentů
1. Máte zkušenost s nákupem na eshopu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 68 | 100 % | 100 % |
2. Při reklamaci či vrácení zboží zakoupeného na e-shopu preferujete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Odnést zboží na pobočku či sběrné místo | 46 | 67,65 % | 67,65 % |
Poslat poštou | 22 | 32,35 % | 32,35 % |
3. Při platbě nákupu na e-shopu preferujete:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
4. Při oslovení e-shopem, například u sloganů, při uvítání na e-shopu či komunikace preferujete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vykání a profesionální přístup | 52 | 76,47 % | 76,47 % |
Tykání a osobní přístup | 16 | 23,53 % | 23,53 % |
5. Pokud Vás je Vám při vstupu na eshop nabídnuta sleva 100Kč na první nákup za registraci emailu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Neregistruji se | 34 | 50 % | 50 % |
Registruji se | 34 | 50 % | 50 % |
6. Jaké využíváte srovnávače cen?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Heureka.cz | 51 | 75 % | 75 % |
Srovnávače nepoužívám | 9 | 13,24 % | 13,24 % |
Zbozi.cz | 4 | 5,88 % | 5,88 % |
Všechny | 1 | 1,47 % | 1,47 % |
Dnes už srovnávače nepoužívám, protože Vám neporovnají ceny z opravdu všech eshopů. | 1 | 1,47 % | 1,47 % |
Porovnání si to sám | 1 | 1,47 % | 1,47 % |
Heureka i Zbozi | 1 | 1,47 % | 1,47 % |
7. Jaké služby, možnosti a nabídky by měl internetový obchod poskytovat všem zákazníkům?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
8. Při vstupu do věrnostního programu e-shopu (registrace emailu) očekáváte:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
9. Co dalšího by Vám měl e-shop nabídnout pro naplnění Vašeho očekávání?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
_
- precizní zabalení - fakturace
?
.
.
.
bezproblémové všechno
dobré ceny
dobrou komunikaci
dobrou, rychlou komunikaci
Doprava zdarma
Doprava zdarma za cokoliv
dopravu zdarma
Hodnocení výrobku uživateli, historie dotazů k výrobku
Krásně a přehledně zpracované webové stránky e-shopu.
Kvalitně zabalené zakázky
kvalitní popis produktů
kvalitní služby, veškeré informace o cenách platby a dodání, kontakty, možnosti reklamace atd.
Kvalitní zboží za rozumnou cenu
Levnejsi doprava pri nakupu malych veci do 100Kc.
Levnější ceny oproti kamenným obchodům
mně bude stačit, když mě nebude spamovat bez mého svolení.
Možnost porovnávání parametrů více produktů vedle sebe jako na Alza
Možnost výběru přepravní společnosti
možnost vyzkoušení zdarma na pobočce ještě před platbou (oblečení)
několik možností dodání (nejen česká pošta)
Neobtěžovat informacemi a nabídkami, o které nemám zájem.
netušim
nevím
nevím
nevim
Nevim
nevím
Nevim
Nevím.
Nic
Nic
nic jiného mne nenapadá
Nic z toho co bolo spomenute v otazkach si nemyslim ze by eshop mal.. Ale potesi cokolvek z toho, a cokolvek dalsie navyse.
plný sklad, široká nabídka
Poštovné zdarma pro věrné zákazníky. To by bylo super!
Prodat mi zboží.
Profesionální a férový přístup. Neobtěžovat nevyváženým množstvím zasílaných nabídek.
Přehledné kategorie, možnost nakoupit více věcí bez toho, abych po nákupu každé věci byla přesměrována do nákupního košíku
přehlednost, jednoduchost
Přiměřenou cenu za dopravu a hlavně využití dopravy přes Zásilkovnu, Uloženku a podobně aby bylo poštovné co nejnižší, dále okamžitou platbu, aby odeslání zboží bylo co nejrychlejší, pak není třeba příplatek za expresní doručení, v dnešní době je doručení dost rychlé, většinou do 24 hodin. Často se mi stává, že některé zboží je označeno jako "skladem" a při tom leží někde na lodi v Hamburku a čekám další 3 týdny, podle mě by majitelé měli mít povinnost, ze zákona, toto aktualizovat
Reklamace - uhradit poštovné za zboží, které odesílám zpět. Nebo.. Rovnou v emailu poslat štítek s číslem zásilky a předvyplněnými údaji. Je to tak rychlejší a obě strany tak mohou kontrolovat zásilku, kde se momentálně vyskytuje.
různé druhy dopravy-abych si mohla vybrat hlavně cenově
rychle dodani
Rychlé dodání, vrácenízboží
Rychle reseni reklamaci, pripadne vymenu zbozi.
sehnat i nemožné
Skvela komunikace ( napriklad zakaznicke podpory), pravidelne info o trasovani zasilky
Sleva za věrnost Možnost bezplatného vrácení
Slevy
slevy stálým zákazníkům
Souteže
Standardní podmínky - možnost zavolat s problémem, vrátit zboží. ...
širokou nabídku zboží, přehledné webové stránky
třeba nějaký dárek při nákupu za vysokou cenu
Včasné doručení
velké množství odběrných míst
Vrácení zboží do x dnů zdarma s vrácením peněz.
Vstřícný přístup
Vyřizovat poctivě reklamace a neprodavat jen levne smejdy
Vysvětlení, jak probíhá reklamace, bez nutnosti kontaktování zákaznické linky.
ŽÁDNÉ věrností programy!! Jen to obtěžuje!!! Výdy porovnávám zbnoží napříš e-shopy a věrný žádnému z nich nejsem a nebudu!!!!! A taky neotravujte na sociálních sítích!
10. Jaké komunikační kanály sledujete?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
11. Máte profil na některé ze sociálních sítí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano. → otázka č. 12, Ne. → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano. | 62 | 91,18 % | 91,18 % |
Ne. | 6 | 8,82 % | 8,82 % |
12. Kterou ze sociálních sítí preferujete (navštěvujete nejčastěji)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
45 | 72,58 % | 66,18 % | |
10 | 16,13 % | 14,71 % | |
2 | 3,23 % | 2,94 % | |
tumblr | 1 | 1,61 % | 1,47 % |
youtube | 1 | 1,61 % | 1,47 % |
Chtela bych zakliknoit vse... | 1 | 1,61 % | 1,47 % |
1 | 1,61 % | 1,47 % | |
G+ | 1 | 1,61 % | 1,47 % |
13. Jak často navštěvujete svůj profil na sociální síti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Každý den | 48 | 77,42 % | 70,59 % |
1 - 3 krát týdně | 10 | 16,13 % | 14,71 % |
1 - 3 krát měsíčně | 4 | 6,45 % | 5,88 % |
14. Bylo by pro Vás motivací sledovat profil obchodníka na sociální síti, pokud by tam inzeroval slevové či bonusové akce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 35 | 56,45 % | 51,47 % |
Ne | 27 | 43,55 % | 39,71 % |
15. Jak vnímáte pokud podnik, komunikuje a prezentuje se přes sociální sítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vnímám to pozitivně. Je to snaha podniku být blíže svým zákazníkům. | 42 | 67,74 % | 61,76 % |
Nijak to nevnímám (na sítích nejsem nebo či nemám zájem o tento způsob oslovení) | 13 | 20,97 % | 19,12 % |
Vnímám to spíše negativně. | 7 | 11,29 % | 10,29 % |
16. Do které kategorie v současné době spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zaměstnanec | 32 | 47,06 % | 47,06 % |
Student | 24 | 35,29 % | 35,29 % |
Podnikatel | 5 | 7,35 % | 7,35 % |
Důchodce | 4 | 5,88 % | 5,88 % |
Na mateřské | 3 | 4,41 % | 4,41 % |
17. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 43 | 63,24 % | 63,24 % |
Muž | 25 | 36,76 % | 36,76 % |
18. Věková skupina:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 35 let | 43 | 63,24 % | 63,24 % |
Do 20 let | 9 | 13,24 % | 13,24 % |
36 – 45 let | 8 | 11,76 % | 11,76 % |
46 – 60 let | 8 | 11,76 % | 11,76 % |
19. Příjmová skupina:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Do 10 000Kč | 16 | 23,53 % | 23,53 % |
20 000Kč – 30 000Kč | 14 | 20,59 % | 20,59 % |
10 000Kč – 20 000Kč | 14 | 20,59 % | 20,59 % |
40 000Kč a více | 10 | 14,71 % | 14,71 % |
nepřeji si uvádět | 9 | 13,24 % | 13,24 % |
30 000Kč – 40 000Kč | 5 | 7,35 % | 7,35 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.